T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / GAZİEMİR - Sarnıç Şehit Uzman Çavuş Egemen Yıldız Ortaokulu

eTwinnig Projelerimiz

Devam eden eTwinnig Projelerimiz

    

Devam eden eTwinning Projelerimiz çalışmalarını web sitemizden takip edebilirsiniz. Yukarıdaki ERASMUS menü seçeneği ile Erasmus ve eTwinning projelerimizin sayfalarına ulaşabilir ve projelerimize dahil olabilirsiniz.

 

15-01-2021

Devam eden projelerimiz hakkında bilgiler.

1.  Schools Coding, Robots Meeting

Proje hakkında

21. yüzyılda akıllı teknolojilerin gelişimini düşündüğümüzde, insan ve makine arasındaki ilişki ayrılmaz bir gerçeklik haline geldi. Öğrencilerimiz de bu teknolojilerin yörüngesinde. Bu teknolojilerin temel kullanıcısı olan öğrencilerimizin verimli olmalarını ve kendilerine yeni fırsatlar yaratmalarını diliyoruz.
Eğitim sistemleri bu tekno dünyaya ayak uydurmakta yavaş. Bu tür projelerle bireysel dokunuşlar hızlı gelişime olanak sağlayacaktır. Bu nedenle ortak projeler üzerinde birlikte çalışarak STEM, Kodlama ve Robotik alanında kendimizi geliştirmemiz bir zorunluluk olarak ortaya çıkmıştır.
Kendimizi geliştirmek ve çağa uygun eğitim metotları elde etmek için yenilikçi bakış açısını geliştirmek isteyen ortaklarımızla bu projeye büyük önem veriyoruz. Bu nedenle "Okullar Kodluyor, Robotlar Buluşuyor" adıyla başlattığımız K229 projemizi e-Twinning alanında güçlendirmek ve yaygınlaştırmak için yola çıktık.

 

Proje Partnerleri


Sarnıç Şehit Uzman Çavuş Egemen Yıldız Ortaokulu, Gaziemir, Türkiye

8o Gymnasio Volou, Volos, Yunanistan

Scoala Gimnaziala „Mihai Eminescu", Alexandria, Alexandria, Romanya

 

Proje Koordinatörleri

 

Olcay DOĞAN

ERHAN YILMAZ

Mihaela Cristina Ciofalca 

Nikolaos Samaras 

 

https://live.etwinning.net/projects/project/182828

17-06-2020

2. Find My Echo in You

Proje hakkında

Empati, kendiliğinden ya da akılda kalıcı olabilecek bir şey değildir; günlük alışkanlıkların bir parçası olması durumunda anlamlıdır. "Farklılıklara saygı" kavramında felsefi bir değişiklik sağlamak için empatiyi kavramak ve onu davranışa dönüştürmek istiyoruz. Drama, rol oynama ve paylaşım etkinliklerine dayalı etkinlikler gerçekleştirilecektir. Amacımız, faaliyetlere katılan grupların empati becerilerini geliştirmektir. Yerel faaliyetlere ek olarak, uluslararası faaliyetler iyi uygulamaların deneyimlenmesi ve paylaşılması açısından çok önemlidir. Sonuç olarak, tüm proje deneyimlerimiz eğitimde empatinin bir alanda uzmanlaşmak kadar önemli olduğunu gösterecektir. Tüm farklılıklarımızın varlığını sürdürmek için tüm iyi uygulamalara ihtiyacımız var.

 

Proje Okulları

 

Sarnıç Şehit Uzman Çavuş Egemen Yıldız Ortaokulu, Gaziemir, Türkiye

Szkoła Podstawowa nr 9 im. gen. Józefa Wybickiego w Wejherowie, Wejherowo, Polonya

OOU "Petar Pop Arsov"-Skopje, Skopje, Kuzey Makedonya

ОУ "Васил Левски", гр. Враца, Vratsa, Bulgaristan

 

Proje Koordinatörleri

Olcay DOĞAN

ERHAN YILMAZ

Anna Korzonek 

Katerina Milevska

Rositsa Gergova

https://live.etwinning.net/projects/project/205959

26-06-2020

3- DOĞADAKİ GEOMETRİ

PROJEYİ YÜRÜTEN ÖĞRETMENLER:ŞENAY BOSTAN,ÇAĞRI RONA

Bu projede doğaya STEM penceresiyle bakmayı amaçlıyoruz.Doğada var olan matematiği gözlemleyip,doğadan ilhamla insan elinden çıkan teknolojik ve bilimsel mühendislik ürünlerini inceleyeceğiz.Ve doğadaki geometrinin öğrencilerimizin nasıl tasarımlar geliştirmesine ilham olacağına dair süreci hep birlikte keyifli bir şekilde deneyimleyeceğiz.Ülkemizin ve Dünya'nın içinden geçtiği pandemik koşullar göz önünde bulundurularak,STEM'in de ayrılmaz bir parçası olan teknolojiyi projemizde yoğun bir şekilde kullanacağız.

PROJENİN AMACI:

Bu projede öğrencilerin doğadaki geomeriyi gözlemleyip keşfetmesi ve doğadan ilhamla yeni bir tasarım geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

15-01-202115-01-202115-01-202115-01-202115-01-2021

PROJENİN HEDEFLERİ:

Doğada bulunan geometriyi gözlemleyerek keşfetmek.

Doğadaki çokgenlerle ilgili bilgi sahibi olmak

Biyomimikri kavramını öğrenmek

Doğadan ilhamla insan elinden çıkan tasarımları incelemek

Altın oranla ilgili bilgi sahibi olmak

Fibonacci sayı dizisi ile ilgili bilgi sahibi olmak

Doğa ve geometri ile ilgili ingilizce kelime dağarcıklarını geliştirmek.

Disiplinler arası iş birliği sağlamak

Öğrencilerin Kritik düşünme(Critical Thinking)

işbirliği(Collaboration)

iletişim(Communication)

yaratıcılık(Creativity) gibi 21.yüzyıl becerilerinin geliştirilmesi.

Bilim ,teknoloji ,matematik ve mühendislik alanları arasında bağlantı kurmak.

icerikler/dogadaki-geometri_10693599.html

 

    4- Hepimiz Özel'iz Biz de Web 2.0 deyiz

31-03-2021

 

Proje Açıklama:

Pandemi döneminde uzaktan eğitim süreci öğrenciler için birtakım sınırlılıklar getirmiştir. Bu sınırlılıklar özel gereksinimli öğrencileri normal gelişim gösteren öğrencilere oranla daha çok etkilemiştir. Özel gereksinimli öğrencilerin öğrenmeleri için konuların görsel ve somut olması, akran aracılığıyla öğretim, daha çok tekrar yapılması gerekmektedir. Ancak uzaktan eğitim sürecinde bunlara yer vermek mümkün olmamaktadır. Projemiz özel gereksinimli öğrenciler için Web 2 araçları ile öğretmenleri gözetiminde normal gelişim gösteren öğrenciler tarafından hazırlanan ders konularını uzaktan eğitimde kullanıp, EBA'da paylaşarak her zaman erişilebilir olması amaçlanmaktadır. Bu projede en temel amacımız web 2.0 araçları ile özel gereksinimli öğrencilere; 1) Normal gelişim gösteren akranları tarafından çalışmalar hazırlamalarını sağlayarak onların derslerine katkıda bulunmak, 2) öğrenmenin uygulamalar ile eğlenceli, tarafsız ve sık tekrar edilebilir ve kalıcı olmasını sağlamak, ve son olarak 3) Normal gelişim gösteren öğrencilerin farkındalık düzeyleri artarak özel gereksinimli bireyleri tanıma, kabullenme, empati kurmaları sağlamaktır.

 

 

PROJEYİ YÜRÜTEN ÖĞRETMENLER:MİHRİBAN AGAT

HEDEFLER

1.  Web2 araçları kullanarak çalışmalar hazırlama 

2.  Web 2.0 araçları ile eğitim çalışmaları hazırlama

3.  Çocukların farklı ülkelerdeki, illerdeki ve okullardaki akranlarıyla iletişime geçmesini sağlama.

4.  Normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli öğrencilere karşı farkındalık düzeyini arttırma.

5.  Öğrencilerin eğitim materyalleri hazırlayarak kendilerinin ve arkadaşlarının daha iyi öğrenmesini sağlama

6.  Bilgisayar ve internetin eğlenceli yanını gösterme.

7.  Uzaktan öğretimdeki soyut konuları somut hale getirme.

8.  Çocukların ders dışı zamanda kendilerinin bu çalışmalarla öğrenmelerini sağlama.

9.  Öğrencilerin problem çözme, iletişim,  işbirliği, yaratıcılık ve yeterliliklerini geliştirme.

10.  Uzaktan eğitimde akran eğitimi yöntemini sağlama.

11.  Dijital kanallar aracılığı ile yapılan çalışmaların yayılmasını sağlama.  

 5-

Çevre Kirliliğinin 'Kod'ları

07-06-2021

Dünyada klasik eğitim anlayışının geçerliliğini yitirmeye başladığı bu günlerde çevrimiçi, proje tabanlı, disiplinler arası işbirliğine dayalı bir eğitim anlayışının yerleştiğini görüyoruz. 21 yüzyılın en önemli enstrümanı olan Kodlama ile gerçek dünya problemlerini birleştirecek bu projeyle öğrencilerimizin çevre kirliliğine neden olan şeyler hakkında bilgilenmesini sağlarken aynı zamanda kodlama araçlarıyla bu sorunların çözümü için oyun senaryoları hazırlamalarını sağlayacağız. Birçok insan bilgisayar teknolojilerinin basit birer kullanıcısı olarak hayatlarına devam etmektedir. İnsan ve bilgisayar teknolojileri arasındaki bu ilişkiyi üretici konuma çekmek ülkemiz adına oldukça önemli bir gerçekliktir. Proje çalışmaları ile öğrencilerimize kodlama çalışmaları yaptırırken aynı zamanda çevre kirliliği gibi gerçek dünya problemleri hakkında fikirler üretmenlerini sağlamış olacağız. Kısaca proje süreçlerimizi gerçek dünya ile sanal dünyanın birbirini tamamlaması olarak düşünebiliriz

Proje Yürütücüsü: Olcay Doğan

Proje HEdefleri:

Projemizle gerçek dünya problemlerini araştırmak, problemin çözümü için bilgisayar oyunları geliştirmek, bilişim araçlarının basit kullanıcıları olmaktan çıkmak, ortak çalışma yapabilmek, sunum yapabilmek, ürün ortaya çıkarmak gibi alanlarda öğrencilerimizin yetkinlik ve beceriler kazanmasını sağlamış olacağız. Pandemi süreci dünyanın doğal dengesinin korunmasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdi. Geleceğin bilim insanları olan öğrencilerimiz bilişim teknolojileri ile dünyamızı daha yaşanır kılacaklardır. Kodlama ürünleriyle öğrencilerimizin geliştireceği oyunlar, simülasyonlar ile çevre kirliliği gibi bir konuda farkındalık yaratmayı bekliyoruz. Uzun vadede ise öğrencilerimizin Kodlama ve Robotik sistemler ile çevre sorunları çözmek adına yeni projeler üreteceklerini bu alanda bir bakış açısına sahip olacaklarını umuyoruz.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.01.2021 - Güncelleme: 14.06.2021 22:46 - Görüntülenme: 11226
  Beğen | 2  kişi beğendi