Bu projede öğrencilerin doğadaki geomeriyi gözlemleyip keşfetmesi ve doğadan ilhamla yeni bir tasarım geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Bu projede doğaya STEM penceresiyle bakmayı amaçlıyoruz.Doğada var olan matematiği gözlemleyip,doğadan ilhamla insan elinden çıkan teknolojik ve bilimsel mühendislik ürünlerini inceleyeceğiz.Ve doğadaki geometrinin öğrencilerimizin nasıl tasarımlar geliştirmesine ilham olacağına dair süreci hep birlikte keyifli bir şekilde deneyimleyeceğiz.Ülkemizin ve Dünya'nın içinden geçtiği pandemik koşullar göz önünde bulundurularak,STEM'in de ayrılmaz bir parçası olan teknolojiyi projemizde yoğun bir şekilde kullanacağız.
Bu projede öğrencilerin doğadaki geomeriyi gözlemleyip keşfetmesi ve doğadan ilhamla yeni bir tasarım geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
PROJENİN HEDEFLERİ:
Doğada bulunan geometriyi gözlemleyerek keşfetmek.
Doğadaki çokgenlerle ilgili bilgi sahibi olmak
Biyomimikri kavramını öğrenmek
Doğadan ilhamla insan elinden çıkan tasarımları incelemek
Altın oranla ilgili bilgi sahibi olmak
Fibonacci sayı dizisi ile ilgili bilgi sahibi olmak
Doğa ve geometri ile ilgili ingilizce kelime dağarcıklarını geliştirmek.
Disiplinler arası iş birliği sağlamak
Öğrencilerin Kritik düşünme(Critical Thinking)
işbirliği(Collaboration)
iletişim(Communication)
yaratıcılık(Creativity) gibi 21.yüzyıl becerilerinin geliştirilmesi.
Bilim ,teknoloji ,matematik ve mühendislik alanları arasında bağlantı kurmak.
DOĞADAKİ GEOMETRİ PROJEMİZ KASIM AYINDA BAŞLAYIP HAZİRAN AYINDA BİTECEKTİR
AylarAktiviteler
Kasım
Proje ortakları ile tanışma toplantısı düzenlenmesi
Projede yer alacak öğrencilerin belirlenmesi
Veli izin belgelerinin dağıtılması ve ön test uygulanması.
Proje logo tasarımlarının yapılarak anket ile proje logosunun belirlenmesi.
Aralık
Doğa gezisi düzenlenerek; doğadan, incelenmek üzere organik ve inorganik objelerin toplanması.
Doğadan toplanan objlerin bilimsel temelli olarak incelenmesi
Elde edilen gözlemlerle ilgili web 2 araçları ile veya elde afiş ,sunu,poster,tasarım vb hazırlanması.
Bu çalışmaların online paylaşımı ve değerlendirme.
Ocak
Doğada bulunan çokgensel örneklerin araştırılması (Arılar ve bal petekleri,kar kristalleri vb)
Araştırmalarda karşımıza çıkan kavramların ingilizce karşılıklarının bulunması.
Kristal deneyi
Kar tanesi fraktal çizimi
Şubat
Mimari ve sanatta kullanılan fibonacci sayı dizisinin araştırılması.
Konu ile ilgili kavramların ingilizce karşılıklarının bulunması
Vücudumuzdaki altın oran etkinliği
İşbirlikçi çalışma
Mart
Biyomimikri kavramının araştırılması.
Konu ile ilgili kavramların ingilizce karşıklarının bulunması.
Doğadan ilhamla insan elinden çıkan tasarımlar,icatlar incelenmesi
Tüm araştırmalarla ilgili ortak bir kavram haritası hazırlama.
Nisan
Öğrencilerin doğadan ilham alarak nasıl bir ürün tasarlayabilecekleri ile ilgili beyin fırtınası yapılarak,öğrencilerin tasarımlarla ilgili önerilerinin alınması.
Anket ile tasarım ürününe karar verilmesi.
Tasarım ürününün planlamasının yapılması
Karışık takımların oluşturulması
Mayıs
Ortak tasarım ürününün tamamlanması
E-book hazırlanması.
Son test uygulaması.projenin yaygınlaştırılması
Projenin yaygınlaştırmak çalışmaları
PROJE ORTAKLARI.Aynura Orujova Öğretmen
Ganja, Azerbaycan
Ganja, 22 sayli tam orta mekteb
Betül İlhan Öğretmen
Uşak/ Merkez, Türkiye
Ahmet Ali Aşcı Ortaokulu
Demet Peynircioğlu Öğretmen
Merkez, Türkiye
Şefkat Ortaokulu
Emine Uğur Öğretmen
Ulubey, Türkiye
Hüseyin Remzi Devecioğlu Ortaokulu
Gözde Güler Yönetici
Merkez, Türkiye
Şefkat Ortaokulu
Gülistan Kavak Öğretmen
Ulubey, Türkiye
Hüseyin Remzi Devecioğlu Ortaokulu
ozlem guven Öğretmen yönetici
Merkez, Türkiye
Şefkat Ortaokulu
Serpil Rona Öğretmen
Gaziemir Izmir, Türkiye
Atatürk Ortaokulu
Çağrı Rona Yönetici
Gaziemir, Türkiye
Sarnıç Şehit Uzman Çavuş Egemen Yıldız Ortaokulu
Şenay Bostan Öğretmen
Gaziemir, Türkiye
Sarnıç Şehit Uzman Çavuş Egemen Yıldız Ortaokulu
PROJEDE GÖREVLİ OLAN ÖĞRENCİLERİMİZ:ELA ÇELİK 7/B,EFE GÜLER 7/B,HAMZA KEREM KOKUNOĞLU 7/B,ILGIN SU ŞAHİN 7/B,GÖRKEM ADA KAMIŞOĞLU 7/A,MELİH DERTLİ 7/C,İREM SIGALI 7/C.
PROJE LİNKİMİZ:
https://twinspace.etwinning.net/